مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
۰ نفر

علی نوری - قم - خبرنگار:  مطالبه‌ها و دغدغه‌های شهروندان که در روزنامه همشهری منتشر می‌شود به طور مرتب توسط روابط عمومی شهرداری قم پیگیری می‌شود.

مدیریت شهری قم

این بار مدیران شهری به ۱۵ مطالبه شهروندان محله‌های مختلف پاسخ گفته‌اند که در زیر می‌آید.

  • ریزش در چاه

یکی از اهالی خیابان امام حسین(ع) : در یک چاه در خیابان شاه آبادی کوچه ۹ ریزش کرده و نیاز به بهسازی دارد.
پاسخ: نسبت به ایمن‌سازی و پوشش چاه اقدام شده و اکنون هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

  • نشست آسفالت

یکی از اهالی نیروگاه: آسفالت خیابان شهید موسوی کوچه ۲۶ نشست کرده و چندی پیش لاستیک کامیون در این قسمت گیر کرده بود. از عوامل شهرداری منطقه درخواست می‌شود نسبت به بهسازی این کوچه اقدام کنند.
پاسخ: اقدامات لازم از قبیل برداشت، ایمن‌سازی و رفع خطر، تخلیه خاک زیرسازی و روکش آسفالت محل نشست کرده انجام شد.

  • نبود وسایل بازی در بوستان

یکی از اهالی نیروگاه: بوستان برنا در منطقه نیروگاه وسایل بازی برای کودکان ندارد. بچه‌های این محله جای مناسبی برای بازی ندارند.
پاسخ: در سال ۹۷ یک مجموعه بازی کودکان با بودجه‌ای بیش از ۴۵ میلیون تومان برای بوستان برنا خریداری شده، اما اهالی محل به دلیل مزاحمت کودکان و سروصدای زیاد از نصب مجموعه بازی کودکان توسط شهرداری جلوگیری کرده‌اند.

  • لزوم کنترل آبیاری

یک شهروند: وقتی علت آسفالت نشدن ورودی قم از سمت اراک را پیگیری کردیم مسئولان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کنترل نشدن آبیاری فضای سبز را مطرح کردند. آیا این مسأله درست است؟ اگر درست است چرا شهرداری نسبت به رفع این مشکل اقدام نمی‌کند؟
پاسخ: با توجه به این‌که گونه‌های کاشته شده در سه‌راه خرمشهر مقاوم به کم‌آبی است و آبیاری فضای سبز عرصه ذکر شده به صورت تحت فشار(قطره‌ای) انجام می‌شود، هیچ گونه هدررفت آب از فضای سبز وجود ندارد. ضمناً به دلیل بارندگی و شرایط جوی هوا از دی ماه سال گذشته تا مدت‌ها عرصه ذکرشده آبیاری نشده است.

  • خطر سقوط در چاله

یکی از اهالی نیروگاه: در بلوار بنی فضل مقابل کوچه ۲۶ چاله‌ای ایجاد شده که خطر سقوط شهروندان در آن وجود دارد. لطفا نسبت به ایمن‌سازی این محدوده اقدام شود.
پاسخ: با توجه به وجود کانال قدیمی و بارندگی شدید، محل مورد نظر دچار آب شستگی زیرسازی به داخل کانال و نشست محل شده است که نسبت به بهسازی و رفع مشکل اقدام شد.

  • میدان بی‌نام

یک شهروند: چرا میدان تقاطع بلوار جمهوری اسلامی و خیابان مالک اشتر نامگذاری نشده؟
پاسخ: وضعیت ترافیکی میدان واقع در تقاطع جمهوری اسلامی و مالک اشتر در دست مطالعه مشاور است و پس از تعیین تکلیف و در صورتی که میدان مورد نظر ابقا شود، نسبت به نامگذاری اقدام خواهد شد.

  • سد معبر میوه‌فروش

یک شهروند: در بلوار شاهد میدان امام‌حسین(ع) سازه آهنی توسط متصدی یک واحد میوه‌فروشی در پیاده‌رو و روی جوی آب ایجاد شده که کار غیرقانونی محسوب می‌شود، اما با این‌که به شهرداری اطلاع دادیم برای جمع‌آوری این سازه مزاحم اقدام نشده است.
پاسخ: پس از چندین مرحله اخطار قانونی و بی‌توجهی مالک میوه‌فروشی، نسبت به جمع‌آوری سازه و انتقال آن اقدام شد.

  • نابسامانی تردد اتوبوس‌های پاکستانی

یک شهروند: وضعیت تردد اتوبوس‌های پاکستانی در شهر مناسب نیست. چندی پیش یکی از اتوبوس‌ها به پل خط آهن در نزدیکی مصلای قدس برخورد کرده و ترافیک شدیدی در این محدوده ایجاد شده.
پاسخ: با توجه به اعلام محدودیت ارتفاع پل راه‌آهن در خیابان مصلای ساحلی مبنی بر ارتفاع کم پل، قبل از ورودی مصلی در خیابان ساحلی چند تابلوی محدودیت ارتفاع نصب شده است که راننده‌های اتوبوس‌های پاکستانی به این علائم توجه نکرده و باعث بروز ترافیک می‌شوند. برای جلوگیری از این‌گونه مشکلات، محور مناسبی برای تردد اتوبوس‌ها و پارکینگ مشخصی برای توقف آنها درنظر گرفته شده است.

  • بسته‌بودن درهای پله برقی بلوار زائر

یک شهروند: درهای پله برقی بلوار زائر بسته بوده و زائران و شهروندان مسن به سختی از روی پله‌ها تردد می‌کنند. لطفا به این مشکل رسیدگی شود.
پاسخ: به دلیل صدای ناموزون و بد پله و امکان آتش‌سوزی، عوامل فنی سازمان برای سرویس‌کاری و جلوگیری از خطر به مدت یک ساعت پله برقی را خاموش کردند تا سرویس‌کاری لازم انجام شود و از خطرات بعدی و هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود و بلافاصله بعد از رفع عیب پله برقی در مدار قرار گرفت و فعال شد. لازم به ذکر است برای رفاه حال زائران و همشهریان در روزهایی که به هر دلیل پله خاموش باشد رمپی با شیب بسیار ملایم در کنار پله برقی تعبیه شده است تا زائران و شهروندان دچار مشکل نشوند.

  • سد معبر

یک شهروند: برخی کسبه‌های خیابان ۱۴ متری امام حسین(ع) سد معبر می‌کنند و تردد شهروندان در پیاده‌رو به سختی انجام می‌شود. عوامل پیشگیری از تخلفات شهری لطفا به این کسبه‌ها تذکر دهند.
پاسخ: موضوعات سد معبر در معابر و مراکز میادین شهری اجتناب‌ناپذیر است که همکاران پیشگیری از تخلفات شهری به صورت مستمر از محل بازدید و در صورت ضرورت اعمال قانون می‌کنند.

  • تغییر نام خیابان شهید حججی

یک شهروند: خیابان شهید حججی در بلوار آیت‌الله بروجردی چند ماه پیش نامگذاری شده، اما چند روز پیش به نام شهید رفعت نامگذاری شد. دلیل این کار چیست؟
پاسخ: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قم، پل ورودی پردیسان به نام شهید محسن حججی نامگذاری شده و نصب تابلو هم صورت پذیرفته است، اما تابلوی خیابان ذکر شده در بلوار آیت‌الله بروجردی توسط عواملی غیر از شهرداری و بدون هماهنگی نصب شده بود که پس از نامگذاری آن به نام شهید گرانقدر عبدالصالح رفعت، تابلوی مذکور اصلاح شد.

  • وضع نامناسب پیاده‌رو یک بوستان

یکی از اهالی پردیسان: پیاده‌رو بوستان نگار در پردیسان وضع مناسبی برای تردد ندارد. عوامل شهرداری منطقه لطفا برای بهسازی این بوستان اقدام کنند.
پاسخ: حفاری پیاده‌رو مربوط به اداره آب و فاضلاب است که متعهد شده‌اند مسیر حفاری را ترمیم کنند.

  •  خدمات ناقص مینی‌بوس‌ها

یکی از اهالی شیخ آباد: مینی‌بوس‌های مسیر خیابان ولیعصر(عج) در نیروگاه، شب‌ها تا انتهای مسیر نمی‌روند. لطفا به این مشکل رسیدگی شود.
پاسخ: این مسیر از پایانه نبوت تا انتهای خیابان ولیعصر(شیخ آباد) بوده که دارای ۴ دستگاه مینی‌بوس است. از ابتدای صبح تا ساعات پایانی شب کل ناوگان موظف به تردد تا انتهای خط هستند و شهروندان گرامی می‌توانند انتقادها و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری یا شماره تماس ۳۶۶۴۲۸۰۰ واحد روابط عمومی سازمان برای بررسی اعلام کنند.

  • نبود خط اتوبوس

یک شهروند: در خیابان ۱۷ شهریور ایستگاه اتوبوس ایجاد شده، اما خط اتوبوس در این خیابان فعال نیست. اهالی این خیابان برای جابجایی ارزان‌تر نیاز به اتوبوس درون‌شهری دارند.
پاسخ: با توجه به راه‌اندازی مسیر بیمارستان شهدا به میدان شهید مطهری، اتوبوس‌های این خط از بلوار ۱۷ شهریور تردد می‌کنند که با توجه به تقاضای کم سفر در حال حاضر ۲ دستگاه اتوبوس دارد.

  • سردرگمی به دلیل تغییر نام خیابان

یکی از اهالی نیروگاه: تغییر ناگهانی بلوار شاهد به خیابان شهید علیدوست مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. چرا قبل از این اقدام، اطلاع‌رسانی نشده که کسبه‌ها در چاپ کارت ویزیت و فاکتور با مشکل مواجه نشوند؟
پاسخ: از آنجایی که نام‌های تکراری و مشابه در معابر شهری، مشکلاتی را برای شهروندان محترم و دستگاه‌های امدادی مانند اورژانس و آتش‌نشانی و سایر ارگان‌های قانونی مانند اداره پست و نیروی انتظامی و غیره ایجاد کرده و باعث اختلال در خدمات‌رسانی به شهروندان می‌شود، بنابراین با توجه به درخواست برخی از شهروندان شورای نامگذاری معابر موضوع اصلاح و تغییر نام‌های مشابه در معابر را در برنامه کاری خود قرار داده است و این موضوع به لحاظ حساسیت‌های موجود به تدریج انجام می‌شود. لازم به ذکر است خیابان‌های با نام مشابه، همراه با پسوند شرقی و غربی و شمالی و جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

کد خبر 442503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha